Het is nu ik dit schrijf tien maanden geleden dat LOUC live ging. De wereld opschudden en ondernemers verrassen. Producten lanceren die mensen niet meer vergeten en content ontwikkelen die mensen doorvertellen als een roddel in een dorp. (Ik woon in een dorp dus ik weet hoe snel goeie verhalen gaan…) en klanten verbazen. Dat zou ik gaan doen. En mag ik gelukkig ook doen. Waarom? Omdat LOUC staat voor anders dan anders. Maar dan echt.
De meeste bedrijven of instellingen die zeggen dat ze het nét even anders doen, lopen juist vaak achter de geijkte trends aan. Erg? Neu hoor. Val je op? Nee. Doe je het ook écht anders? Nope.
Je bent net zo anders als die anderen die het ook net even anders doen.
Ja, lees die zin gerust nog een keer. I’ll wait…
Onnavolgbaar
LOUC is wel even anders. Als ik de dikke Van Dale er even bij neem dan zou ik LOUC bijzonder noemen. Of ongewoontjes. Zeldzaam, zou ook nog kunnen. Maar om echt duidelijk te maken wie er achter LOUC zit moet je even je eigen vriendenkring nagaan. Want waarschijnlijk ken of heb je zo’n vriend of vriendin die de gekste ideeën heeft. Die onnavolgbaar is. Waarvan anderen zeggen dat creatief de middlename is. Waarmee je kunt lachen en waaraan je advies kunt vragen als je een idee of plan nodig hebt. Nou die vriendin ben ik. En LOUC is de zakelijke variant.
Een tikje ondeugend, met suggesties die je even moet laten landen, maar waarbij je jouw klanten gegarandeerd verbaast of ontroert.
Yay or nee
Kom ik nu terug op de titel. Kan de wereld mij en de ideeën van LOUC wel aan? Dat ondeugende en opvallende; is dat voor iedereen geschikt? Om te beginnen merk ik dat mijn klanten willen opvallen, dus op zich zijn aan het juiste adres. Maar de plannen zijn soms too much. Stel je voordat bedrijf X wil opvallen met nieuwe content. Of dat nu een blog, vlog of een sociale media strategie is, maakt even niet uit- ze willen gezien worden. Dan kom ik op basis van gesprekken tot ideeën. Ik kan voorstellen doen voor content waarvan mensen denken ‘te gek!’ En ik kan voorstellen voor content doen waarvan mensen denken “ehm, ietsjes te gek…’
Ook als mensen een product willen lanceren of binnen hun bedrijf ‘reuring’ willen creëren, kom ik met plannen. Die hebben vaak een Yay-factor en soms ook een Nee-factor. Omdat het net even te ver van de gebaande paden gaat. Voordeel van een creatief brein is dat je dan snel kan schakelen. Blij met de plannen; ik breng je in stelling of neem alles op me. Nog niet helemaal tevree met het idee? Ga ik gewoon terug naar de tekentafel. Heerlijk!
Conclusie; de wereld kan LOUC aan, altijd. Juist omdat ik meebeweeg en ik je laat opvallen op een manier die spannend en toch comfortabel voelt. Waarbij we grenzen opzoeken maar er nooit overheen gaan.
Meer weten? Volg mijn Instagram en LinkedIn, mail, bel of stuur een kaartje, ik maak graag kennis.