Er zijn meer banen dan mensen en dat is best even wennen. De rollen zijn omgedraaid, dus de werkgever is aan zet. Waar vinden zij de mensen die ze nodig hebben? Kijken ze wel echt? Stellen zij zich wel voldoende open voor elke kandidaat? Durven ze werk anders te organiseren? Hoe inclusief werken ze eigenlijk? Er zijn namelijk genoeg mensen die willen werken. Ze zijn misschien wat lastiger te vinden of minder herkenbaar voor werkgevers, maar wel een lot uit de loterij.
Ergon / UWV
01 december 2023
Interim, Maatschappelijk
campagne, brandexperience, maatschappelijk, sociaal, brainport
Baan zoekt Mens nodigt werkgevers uit om te onderzoeken of zij aantrekkelijk kunnen zijn voor deze groep mensen. Mensen die zó aan de slag kunnen, maar een afstand hebben tot de arbeidsmarkt. Bij Baan zoekt Mens denken we in mogelijkheden en via de communicatiemiddelen van deze campagne vinden werkgevers opties, kansen en informatie om in contact te komen. We helpen ze om op een andere manier te kijken naar het officiële sollicitatiegesprek. En we inspireren ze om écht te verbinden met iedereen die nu naar werk zoekt. Want er zijn heel veel mooie mensen met talent die graag willen. Dat is waar Mens zoekt Baan en Baan zoekt Mens elkaar vinden. Baan zoekt Mens is een initiatief van Ergon & UWV.
LOUC was betrokken bij de tweede ronde conceptontwikkeling. Van daaruit zijn in korte tijd diverse middelen ontwikkeld zoals:
Bekijk de website voor meer informatie en mooie verhalen.