Waarom Human Interest de kern is van alles wat ik doe

10 maart 2025

Mensen. Verhalen. Emoties. Dáár gaat mijn hart sneller van kloppen. Niet van corporate praatjes of wollige missie-statements, maar van échte verhalen die raken, dichtbij de mens. En precies daarom speelt Human Interest een hoofdrol in alles wat ik doe bij LOUC.

Of ik nou werk aan een communicatiecampagne, contentstrategie of merkverhaal—ik wil dat het leeft. Dat het iets oproept. Dat mensen niet alleen luisteren, maar vóelen. En geloof me: dat kan. Mits je het op de juiste manier vertelt.

Wat is Human Interest en waarom is het zo krachtig?

Human Interest draait om mensen en hun verhalen. Het zijn de verhalen die je raken, omdat ze herkenbaar, echt en emotioneel zijn. Een leerkracht die een leerling ziet opbloeien. Een zorgmedewerker die met één klein gebaar iemands dag maakt. Een ondernemer die alles op alles zet om zijn droom waar te maken.

En juist deze verhalen maken communicatie impactvol. Mensen onthouden geen standaard verkooppraatjes. Ze onthouden hoe iets hen heeft laten voelen.

Hoe Human Interest mijn werk bij LOUC beïnvloedt

Bij LOUC geloof ik dat goede communicatie draait om storytelling. Dat betekent: geen droge strategieën, maar verhalen die plakken. Dit zie je terug in alles wat ik doe:

1. Presentatie & Hosting – De kracht van live verhalen

Ik sta graag op het podium. Of dat nou voor een camera is, als dagvoorzitter bij een event, of in een brainstorm waar een sterk merkverhaal moet ontstaan. Want een verhaal leeft pas écht als het verteld wordt. Mijn droom? Nog meer presenteren, inspireren en events hosten die mensen in beweging zetten.

2. Contentcreatie – Verhalen vangen in beeld en geluid

Video’s, podcasts, social media—ik help organisaties om hun menselijke kant te laten zien. Want een zorginstelling is meer dan beleid, en een school is meer dan een lesrooster. Er zitten verhalen achter. Echte mensen met passie. Dáár wil ik de spotlights op zetten.

3. Communicatieadvies – Strategie met gevoel

Een merkverhaal zonder gevoel? Saai. Positionering zonder emotie? Onderscheid je niet. Daarom help ik bedrijven en organisaties om niet alleen ‘te vertellen wat ze doen’, maar vooral waarom ze het doen. En dat ‘waarom’ begint altijd bij mensen.

4. Brand Activation – Communicatie die blijft hangen

Ik ben dol op campagnes die prikkelen, raken en blijven hangen. Of dat nou een ludieke inhaker is, een slimme woordgrap of een campagne die je kippenvel bezorgt—het moet iets doen met de ontvanger. Bij LOUC bedenk ik concepten die net even anders zijn, maar wel impact maken.

Mijn doel voor komend jaar: nóg meer verhalen ophalen

Ik wil het komende jaar meer organisaties helpen om hun menselijke kant te laten zien. Niet alleen met strategisch advies, maar ook met échte verhalen: in video’s, podcasts, social media en live op het podium. En ja, ik wil zelf vaker presenteren. Op events, voor de camera en als host van verhalen die ertoe doen.

Dus werk jij in zorg, welzijn of onderwijs en denk je: “Wij hebben zoveel mooie verhalen, maar we doen er te weinig mee…”? Dan moeten we praten. 😉