Training: Hoe trek je social media naar een hoger plan?
‘Dat doen we er wel even bij…’
En zo begint het vaak. Een bedrijf start met het inzetten van enkele social media kanalen. In een paar weken tijd staat de tijdlijn lekker vol. Leuk ook de reacties die je krijgt. En dan blijf het stil. Heel stil. Want: wat moeten we toch plaatsen? Niemand die eraan denkt. Het is niet zo belangrijk én in de waan van de dag heeft social media vaak géén serieuze aandacht.
Ik zie het als mijn missie om dat te veranderen. Het kan namelijk een waanzinnige etalage zijn voor je bedrijf. Steeds verras je de volgers met nieuwe content. Dáár vertel je de mooiste verhalen! Een gemiste kans dat bedrijven social media niet altijd zien als serieus communicatiemiddel. Je kunt er tenslotte veel uithalen.
Maar hoe doe je dat nou?
Wat zet je op social media? Welk kanaal past bij het bedrijf? En hoe zorg je dat social media de aandacht blijft houden binnen het héle bedrijf? Kortom: hoe geef je het een goede positie! En durf je te tonen. Ben creatief! Samen met je team ga je aan de slag met een contentplan. Onderdelen die hierbij aan bod komen zijn:
- Waar staat het bedrijf voor?
- Wat wil het bedrijf uitstralen?
- Wie gaat het beheren?
- Welke kanalen kiezen we?
- Wat zijn onze doelen?
- Waar zitten onze verhalen?
- Hoe houden we het beheer plezierig?
Training social media voor bedrijven
Ik geef met veel plezier praktische trainingen aan bedrijven die social media naar een hoger plan willen tillen. Bedrijven die het wel al gebruiken, maar vaak ad hoc wat plaatsen. Het levert nog niet op wat het zou moeten opleveren. Sterker nog, je weet nog niet eens wat het zou moeten opleveren. En wat je online precies wil vertellen. Het doel van de training is: hoe ga je social media zien als serieus communicatiemiddel. Wat wil je als bedrijf vertellen? Waar wil je voor staan? En welke verhalen ga je delen én natuurlijk met welke beeld. Deze training is heel praktisch en op maat gemaakt. We bespreken de hele communicatiemix, de uitstraling én de werkprocessen. Hierbij gebruik ik voorbeelden van het bedrijf zelf. Voorbereiding is niet nodig, enthousiasme wel.
Zou zo’n training jouw bedrijf ook passen? Neem dan eens contact met me op!
Als de rest het nog niet doet, moet je het juist wel doen! – L. Graafmans