Malou van Loon

Mijn podium

17 september 2020

Als kind van vier stond ik al op het podium. Ik zat slechts twee weken op de basisschool en deed mee aan de playbackshow. Loïs Lane met It’s the first time I can see. Mijn moeder naaide een tule rok en daar stond ik. Ik ging ervoor. Trots eindigde ik mijn optreden met een pirouette. Helaas bleef ik met mijn – bij de tandarts gekregen – ringetje in de decorgordijnen hangen. En ik rolde mijzelf als een worstenbroodje op. Op zijn zachts gezegd, was dit een opvallende introductie. Maar het weerhield me er niet van om ieder volgend evenement weer op het podium te staan.

Groots

Je boodschap groots presenteren. Dat vond ik leuk! Steeds was daar dat podium. Fysiek, en soms juist niet. In de jaren die volgden schreef ik brieven aan Bart de Graaf, Paul de Leeuw, Peter Jan Rens en Aldith Hunkar. Ik wilde zien hoe het eraan toe ging in de tv-wereld. Vaak werd ik uitgenodigd en ging ik loeren. Pa en ma tuften weer richting Hilversum met kleine Lou op de achterbank. Ze lachten er maar mee.

Ik gaf niet op. Zo bezocht ik programma’s, deed ik een screentest bij de NCRV en werd ik bijna TMF-VJ…uh nou ja. Net niet. Toen ik veel later ging studeren koos ik voor de opleiding HBO Communicatie Concept & Creatie. En steeds bleef daar die kriebel om te werken voor televisie, radio óf een leuk concept of merk.

Tijdens mijn studie kwam ik in aanraking met het theater. Dat was een schot in de roos. Ik vond het een heerlijke omgeving. De sector, het mysterieuze, de reuring in de foyer, het publiek dat binnenstroomt. En, het podium. Ik genoot ervan.

Reclamebureau

In het laatste jaar van mijn studie belandde ik bij een reclamebureau en werkte voor grote merken zoals Pepsi, Doritos, Hero, Kuhne en Durex. Dat was leuk. Kekke conceptjes bedenken en je creatieve brein de vrije loop laten. Prachtig. En toen studeerde ik af. Klaar voor de grote wereld. Ik had diverse werkgevers, maar altijd was er de zorgsector. Net als het theater, een warm bad. Geen podium, dat niet. Maar ook daar kun je het verhaal vertellen of ‘dingen’ presenteren. En in die sector pas ik als mensenmens goed.

Niet alleen de zorg, maar ook de sectoren food en cultuur passen bij mij. En dat heeft alles te maken met beleving. Ik kruip graag in de huid van een ander én vertel dat verhaal graag. Daarom is het nu tijd voor mijn eigen droom. En dat van het podium schreeuwen! LOUC is geboren. LOUC maakt merken zichtbaar door het vertalen van echte verhalen naar verrassende content en een krachtige middelenmix. Zo helpt ze de sympathie voor merken vergroten.

Winst behalen!
Hoe zichtbaar ben jij met jouw bedrijf? Heb je een website? En houd je die actueel? En hoe zit het met het plaatsen van social media berichten? Hier kun je winst behalen! Dus: pak het aan en deel je trots gerust eens wat vaker. Laat zien waarmee je bezig bent en spring op het podium. Makkelijker gezegd dan gedaan! En natuurlijk kost dit tijd en energie. Durf je podium te pakken. LOUC helpt je daarbij.

Nieuwsgierig? Neem contact op en ik kom graag eens kijken achter de schermen.

Malou