Hoe zoek je verbinding met je klanten in tijden van Corona? Ben jij het type ondernemer die achterover leunt en even geniet van deze pauze? Die pauze duurt inmiddels wel erg lang. Juist in deze tijd liggen er kansen. Ja, je leest het goed: KANSEN! Ze liggen recht voor je neus. En ik ga je vertellen hoe dat jij ze oppakt.
Mensen snakken naar contact. Nu iedereen het thuiszitten, het thuiswerken, de homeschooling en snotneuzen meer dan beu zijn is er een drang naar leuke dingen. Pak je podium en zorg dat jij die verbindende schakel bent. Schuif iets leuks onder de neus van jouw (toekomstige) klant.
Tal van leuke ideeën
In deze tijd hebben we te dealen met veel onmogelijkheden. Zelf bekijk ik het graag altijd van de andere kant. Want als je een beetje creatief bent óf creatief durft te zijn, kan er veel. Ik ben wel eens benieuwd hoe jij het contact met jouw klant onderhoudt? Doe je dat met een nieuwsbrief, bel je ze op of ben je actief met je socials? Er zijn tal van leuke middelen om jouw klant te verrassen. Ik zou je eens willen uitdagen om ‘out of the box’ te denken. Kies eens een keer voor een middel dat jouw netwerk niet van je verwacht.
Verpak je boodschap
Ik ben een enorme fan van grappige, onverwachte, dingen. En dan is het begrip ‘dingen’ natuurlijk mega breed. En wat de één grappig vindt, hoeft voor de ander niet zo te zijn. Maar toch! Ik vind het altijd te gek als ik iets ontvang per post (geen blauwe envelop!), een onverwachte mailing krijg of word uitgenodigd voor een tof event. En hoe leuk is het als hetgeen je organiseert misschien niet 1-2-3 te rijmen is met je bedrijf. Maar met een leuke boodschap die wel weer linkt naar jouw verhaal: dat wat jij wil vertellen. Zo ben je toch weer even in beeld. Je laat weten dat je aan je klant denkt en dat je er nog bent.
Zoek die verbinding op!
Het opzoeken van de verbinding met je klanten, kan op verschillende manieren. Dat kan heel groots, maar het kan ‘m juist ook zitten in kleine dingen. Giet je verhaal in een pakkend concept en je kan snel schakelen. Je kunt het zo gek maken als je zelf wil. Ga ervoor. Ik moedig je aan.
Kom je niet verder en zou hier graag advies over willen? Ik help je graag op weg. Met advies op maar over het concept, de vorm of inhoud, sta ik je bij. Dat kan fysiek of op locatie. Neem contact op voor meer informatie. Dan gaan we ervoor zorgen dat jij weer opvalt.